Friday, April 9, 2010

d.u.i.t O H s.y.i.l.i.n.g

Salam.. ini cerita bulan lepas.. hehe! (apsal tetibe rasa rajin nk update blog lak neh? *wink)

gambar selepas malam kejadian

okeh, meh sini nk cerita cemane kejadian ini bole berlaku. Malam rabu tu.. hemm, time Maghrib laa neh.. ayah & atuk masing² dok sibuk nk p solat lam bilik. dak betty ni pon nyibuk nk solat gak. neneknye plak tgh sibuk kt dapur, mamanye sibuk tgk tibi.. bole? hahah! kantoi di situ~~

pastu dak betty ni pon dok laa ulang alik dari dapur tayang duit syiling kt tangan dia.. tak tau mana dia kutip.. oke, tunjuk kt nenek.. ada 20sen, 10sen, 5sen (kata nenek). bila nk amek, dia lari lintang pukang macam Woody Woodpecker. x sempat nk ngejarnye.. pastu ditayang kt mamanye plak.. mama buat² x nmpk ler.. x kuasa nk layan.. (pemalas!) tp still nmpk duit tu kt tangan dia.

okeh, tetiba Betty Woodpecker neh tetiba jek datang dari dapur, trus baring kt depan macam biasa.. mamanye tgk jek laa dia baring tp sedikit musykil sbb duit tu dah xde kt tangan comel dia tu.. tetibe, huk!hak!huk!huk! (camtu ke bunyik tercekik?) huhu! lintang pukang g tangkap dia, trus korek² mulut. xde nmpk ape.. pastu tepuk² belakang dia.. x kuar gak.. yg kuar hanya muntah saje.. perasan gak mulut dia sedikit biru.. huuu!! dah cuak giler neh.. yg dia plak nangis dan terus menangis..

last² dia diam, pastu kata 'ok'. maknenye dia dah ok.. huuu!! tu jek ceritanye.. hahaha! x brape pelik tp benar okeh... sbb tu x bwk dia p spital malam tu jugak.. =]



thanks ek pada suma yg dok push g spital.. kalo ikut ati, nk tggu dulu.. tp disebabkan kerisauan yg melampau, ditambah pulak sikit² tepuk² dada kata sakit.. mmg melampau laa risau neh.. last² ari jumaat petang baru g klinik utk x-ray.. Allah jek laa yg tau betapa payahnyer nk suh minah kenit ni dok diam² masa nak x-ray.. siap kene panggil attendan sorang utk pegang tangan dia. hishhh.. owh.. hasilnya, mmg ade syiling, tp xtau bape sen sebab gamba x sharp. paham² jek laaa menggeletisnye cemane, gamba pon bergerak laaa..


doktor just bagitau yg syiling tu ade kt area usus da.. dah bergerak laa tu maknenye.. kira menunggu masa nk keluar jek.. perghh.. doktor pon kasi 1 ubat berak, sebenarnye ubat tu utk budak yg sembelit @ berak keras. hehe! sedap ubat tu.. ekekek! pastu, doktor tu pesan, kalo lepas ni tetiba x bleh nk berak, trus bawak g spital @ lepas ni berak cam biasa, tp x kluar gak duit tu, dtg balik utk x-ray.

tunggu pnya tunggu, ari isnin baru kuar duit tu.. yg ade, cuma seposen saje.. dah tukar kaler lain plak duitnye.. tp seposen jek ke? haah... seposen saje.. tp betty woodpecker kata ade nime lima lagi dalam perut dia.. huwaaaa!!! mama yg nangis nak oiii..

okeh, sempena arini ari jumaat, meh laa kita sesama memuhasabah diri.. (terutamanye saya!) jangan laa membiarkan anak anda yg seperti Woody Woodpecker tu bermain sorang diri walopon sekejap.. sila laaa beri dia kawan untuk teman bermain.. mueheheh!



kini sy dah x risau lagi.. alhamdulillah~~

Salam Jumaat! =]



6 comments:

niza said...

akak smpai blk umah dok pk psl betty...uhuhuh...

azila raffie said...

huhu!! nasib x sampai lam tido skali kak oi..

betty dah ok.. xmo risau lagi ye..

thanks =]

Fid said...

ajar dia buh dalam tabung so lps ni asal jumpa syiling semua dia tabungkan tak dan nak telan hahahaa

azila raffie said...

hahah kak fid.. nnt cheq ajaq dia naaa.. tQ =]

jajazuzu said...

weh, cek cmne syling tu?

azila raffie said...

syiling tuh?

aku nak buat tangkal.. kot² laa bole jadi ibu duit plak.. muahahha!