Friday, March 15, 2013

Pati Delima Gulsan

Assalamualaikum! Selamat hari Jumaat..

Mari! Mari! Mari!

Heheh.. saya nk mempromot barang ni.. bkn MLM ehh.. Sy nk promot Pati Delima Gulsan.. tgh 'fehmes' katanya..

Sebelum tuh, pada sesape yang x pernah dengar pasal Pati Delima Gulsan, boleh ler membaca sedikit nota di bawah ni..
                                           

Antara Manfaat Kesihatan Pati Delima Gulsan
  • Minum jus delima boleh membantu melancarkan perjalanan darah, mengawal paras gula dan menurunkan paras kolesterol.
  • Ia boleh membantu membersihkan/melawaskan sistem pencernaan & membakar kalori / lemak.
  • Antioksidan dalam delima boleh mencegah kanser prostat atau memperlahankan pertumbuhan.
  • Kajian menunjukkan bahawa jus delima membantu mencegah dan memusnahkan sel-sel kanser payudara tanpa menyebabkan bahaya kepada sel-sel yang sihat.
  • Jus delima membantu mencegah dan memperlahankan perkembangan penyakit Alzheimer.
  • Jus delima juga boleh membantu mencegah kemerosotan rawan yang boleh menyebabkan Osteoartritis.
  • Sangat bermanfaat untuk ibu hamil - mengatasi masalah 'morning sickness' , mencantikan kulit bayi dalam kandungan
  • Merawat senggugut & mengatasi masalah kekeringan vagina wanita.
  • Mencantikkan kulit & awet muda
Cara pengambilan :

Disyorkan: Segelas air sejuk tambah dua sudu makan Delima Gulsan, gaul rata dan minum. Boleh tambah gula atau madu kalau tak tahan masam. (sy tambah Madu.. yummyyy!)

Saya makan : Telan jek 2 sudu makan (plastik) + air suam segelas  (pagi sebelum sarapan, dan malam sebelum tido) . ~Jangan lupa Bismillah dahulu =]

Testimoni diri sendiri & Keluarga:
Saya : xde ape2 perubahan sbb suka ngelat makan.. masam! hehe!
Husband : kurang rasa pening2.. lebih tenaga katanya.. =P
Mak Saya : muka naik gatal2 masa mula2 makan.. toksin agaknya.. sekarang dh kurang rasa letih..

                                               

Banyak Lagi info : sila Google Pati Delima Gulsan


Ada sesapa nk beli Pati Delima Gulsan? Meh order pada saya.. murah2 saje..


Sekian.

**Edited May 2015 - sy dh x amik order Gulsan lagi.. tQ

Tuesday, March 12, 2013

Me? No manners?

Edisi S.e.N.t.a.P
(AMARAN KERAS! Jgn baca jika anda mudah terasa)

Ni kira kes lama.. Ingtkan dh settle.. Rupanya tidak! Ni suma Gara2 "tolong a.k.a wakil a.k.a baheekk hati laa sangattt a.k.a telampo peramah" X pasal2 kata sy di cop-melekat kalah gam gajah- "kasar-garang"

Ko yg sensitip, aku plak yg kena.. Dh ko yang tanya, aku jawab laa.. Dh bila aku jawab, ko kata aku menjawab.. Pastu provoke aku plak.. Eh..eh.. Ko ingt ko tu sape? Ahli seherr? Heehh.. Ahli seher pon manusia jugak hokeyy! Haihhh!

Ko nk suh aku tukar tone sore aku ke? Aku rasa dh cukup sedap ni.. Lembut dan baik2 dahh.. Plus clean n clear lg hokey.. Sepatah2 aku sebut dgn jayanya.. X mcm ko, sepatah pon mak x dgr nokkkk... Mcm dlm air gitu.. Nyelam ke? Hehhh.. Dh aku x dgr, tu pasal aku kasi jerit cket.. Kot2 laa ko pon x dgr sama.. xkn nk ckp pelan2 mcm ko jgk kot.. Nk bisik2 manja gituu.. Auuwwuuu...

sebab ko, aku kne sedas td.. Sentap sekejap! Wuwuwu.. Sedeynye! Mmg lepas ni aku kasi pangkah besar2 kt ko la... ape pon x boleh!

Secara jujur, aku mmg kerek.. Bukan karet "carrot" ataupon cerek air.

Sekian,maaf.

pening ku pahami dirimu..  (sila nyanyi ikut version datuk m daud kilau ngn ezlynn)

Tuesday, March 5, 2013

Always remember Allah

Sunday, March 3, 2013

Odontophobia

Hai.

Kali ni sy mmg betul2 trauma.. Huu!

Ni suma gara2 gigih 'merelakan' diri p cabut gigi geraham bwh yg dh rosak khamis lepas..

Bukan sbb servis doktor x bagus, tp sebab infeksi yg membuatkan gusi yg berlubang ni jd bernanah.. Huwaaaa!

Giler ahh.. Nk mkn pun pnya seksa.. Lg laa nk berkata2.. Huhu.. Pipi bengkak sebelah plak tu.. Huuu sedeynyeeeerr!

Skang ni dok telan Panadol + kumur air garam jek..

Bertabah je laa nk tggu hari esok.. Doctorrrrr please help meeeee!