Monday, February 8, 2010

Mertua ku

Salam..

next week cuti sampai selasa! yeaaa!! yeahh laa jugak sbb ibu mertuaku mahu datang ke rumah Jumaat ini.. huk!huk! mati laaa kawe.. ekeke.. tp suka laa pakpecHo tu sbb mak ngn ayah dia nk dtg cni.. ari² dok menung kata teringt kt kampung.. tup² dapat call dari adiknya, kata nk berjalan ke sini cuti raya cina neh.. hish..hish..

Ibu & Ayah mertua ku serta adik ipar & suaminye tu dijangka tiba pagi Jumaat neh.. pakpecHo dah pesan suh gerak lepas Isyak, leh smpai sini pagi² buta.. takut kalo lewat, jalan jem kt Gombak-KL nun.. aiyaa.. sy kileja maaa itu hari.. gi mana ini.. sudah x karuan sy di buatnya dari semalam.. aduhhh... owhh.. ni adalah kali pertama keluarga pakpecHo dtg ke sini lepas kami kawin okeh.. dah tentu sy nervous lorhh!! (siap mintak tolong Betty lagi.. huhu!)

huu... mana nk kemas rumah yg rupa mcm tongkang pecah (anak baru sorang tu.. lom ramai lagi.. ade yg roboh plak.. hehe!), nk pikir menu ape nk masak.. huwaaa!!! makkkkk!! tolong angah makkkk!!! tp nasib laaa selamat utk 1 hari.. sbb ari Ahad mmg dah planning nk pegi Melaka.. ada kenduri.. yessss!! x payah masak..

pakpecHo pon ade pesan gak, x payah laa masak ade sup bagai.. goreng² jek pon dah cukup.. ikan goreng.. sayur goreng.. hamboi.. sodap jek bagi arahan.. cuba test tengok sendri bikin.. pastu dah pesan siap² gi beli timun a.k.a tembikai.. sbb ayah mertua ku ini sorang yg suka mkn nasi sambil mkn tembikai.. kalo x, dia x lalu makan.. xpe, nnt nk cari resipi tembikai masak singgang.. bole? hahhaa!!

to geng pn sri & cik sri, maybe kita bole buat awal cket projek bersama rakyat tu ek.. kesian korang.. penat laa berdiskusi bagai, xkan x jadi nk berjimba kot.... sorry ek sbb tetibe jek tukar plan.. aku pon mana tau family tganu nk dtg ujung minggu neh.. huhu!

k, nk continue susun rancangan utk dorang hujung minggu neh + cari resipi = ciri² menantu solehah hantu.. ekeke!!

sekian..

**korang kalo ade resipi ringkas + mudah + konpem sedap, sila ar pas aku weh.. pleaseeee~~

2 comments:

Mama_Aqish said...

wah menantu kesayangan bangat ni

knowrules said...

hehe..dtg mkn umah aku taw..wink2