Tuesday, November 9, 2010

Mama! nak beeeeakkk!!!

Salam.. Aaaaachuumm!!! sorry eh.. berabuk byk dah umah sy neh.. kekeke!!

standard statement--> sy bizi okeh! =P padahal... paham² sudehh... malas nk menaip

okeh, berbalik pada tajuk di atas..

adalah dimaklumkan cik Betty sudah DIAPERLESS @ 2Y 9M.. kekeke!!

yepp.. agak terlambat..tp hasilnye berbaloi-baloi! =]

sy suke sbb sudah jimat duit diapers..heheh!!

ingt senang nk training minah kenit neh?? huhu!! sabor jek laaa.. sy pegang kata² kak fid --> jgn marah anak bila dia TERkencing merata.. tp kekadang tuh TERmarah ler jugak.. huhu!

dah tu, bila dah kencing berciciran, awak plak dah penat² kemas umah.. mau x naik hantu? huhu!

tp skang Betty pon dah pandai kata 'mama nk beeakkk!' tp TAK cicirkan 'beaakk' dia tuh.. okeh! sy kagumm.. heheh!! dan dan kagum ngn anak sendiri.. gagagga!

yelaaakan.. sebelum ni bila dia kata 'mama nk beeakk', dgn sendrinye dia MENcicirkan 'beeeakk'nye itu tnpa sempat ke toilet.. kira tahap ketahanan pundi kencingnye tuh x brapa kuat lagi laa tuh kan?

malam² pon dah TAK kencing... kira sblm tidur, ajak dia pegi toilet, kencing.. esok pepagi, kasi kejut dia bawak g kencing lagi.. amik ko! selambak!!!

hahaha!

hishhh.. korang paham x neh.. ke aku sorang jek yg paham? huhu!

owhhh.. kenapa sy kata 'beeeakk' bukannye 'kencing'?

sbb minah Betty neh kadang² suka cakap terbalik..

contoh:

Beeakkk means kencing

Panas means sejuk

Beras means gula

masam means manis

contoh lain :

'mama, kakak mam.. esok li sik mak' (mama, kakak demam.. esok belikan nasi lemak)
motif: nk mkn nasik lemak, tp kata demam.. padahal sihat walafiat! =]

'nak olat.. kakak tu, qis tu' (nak coklat.. kakak satu, qis (cousin) satu)
motif: selalunye dpt seketul jek coklat.. tp dia mintak lagi satu konon utk qistina (padahal qis xde pon time tuh).. sbb dia nk bedal dua² coklat tuh.. bole?? hahah!

'mama ngiiii... ayah suk ahhh! uwekkk!!' (mama wangi... ayah busuk! uweekk..(buat² muntah!))
motif: sgt berterus-terang kalo org tu tu busuk.. sy pon penah kene skali kt depan org ramai dia dok kata mama busuk! huwaaaa!!! haru dibuatnye.. tp slalunye mama wangi okehh!! hahah!



okehh itu saje karangan sy utk ari bulan ini.. hehehe!

hingga ketemu lagi yok!! muaaahhhh!!

2 comments:

sw33tdarling.com said...

Bettyyyyyyyyyyy.... sudah cerdik, dah besar...!! boleh dapat adik laa camni...! hehehehehe

azila raffie said...

hahahah!! kak amy... kalo laaa boleh dapat adik cepat.. huhu!