Tuesday, October 6, 2009

Ceritera Raya 2009

Salam Aidilfitri.. Maaf Zahir & Batin sobab dh lamo x update blog.. ekekke!! kebizian yg melampau dan ditambah dengan kemalasan yg melanda diri, makanya xde ler entry baru.. hehe!

owh.. tahun ni sy sekeluarga beraya di Terengganu.. weehhoo.. nk buek camno, katanya dh janji kan.. xkn nk tunjuk protes plak kot.. huhu!! cuti pon opis kasi 1 mggu je.. ikut je ler.. lgpon baki cuti yg ade dh x byk kan.. mengade² sgt laa kalo nk mintak extend cuti kan? =P

hemm.. ceritera raya sy tahun ni sangat laa tidak best.. ye laa.. bukan raya kampung sy.. berjauhan plak ngn ibunda dan ayahanda terchenta.. huwaaa.. sangat sedey tau.. 'jgn mare ye bang!'

bermula dengan kueh bahulu yg dipesan oleh mak mentua hingga ke baju raye.. mmg situasi sgt kelam kelibut.. huhu!! bayangkan laaa orang lain sedang melepaking di rumah selepas berbuka puasa, berehat² sebentar sementara menunggu waktu utk bergerak pulang ke kampung.. kami pula berpusu-pusu berkejaran ke TESCO (hahha!! mcm xde tmpt len je laa yg nk dituju.. kehkeh!) dengan harapan dpt membeli Kueh Bahulu.. huhu!! yelaa.. kang jam 4pagi dh nk gerak pulang ke Terengganu.. tp harammmmm... abih langsung kueh bahulu! ni suma pakpecho pnya pasal laaa.. den dh cakap.. beli laa awal2 bang.. kang abeh.. dia bule kata..xpe yang.. ade lg tuh..

hemm.. mmg xde harapan laa mak mentua sy makan bahulu.. huhu! abeh² sy belikan kek pisang jek laaa.. hahahaha! owhh.. knp x kasi kueh raye? elleehhh.. bak kata pakpecHo.. belah sana mana mkn kueh² raya ni pon.. huhu!!

tang baju raye plak.. hehe!! kononnye anak ngn ayah je yg sama pesen kaler.. last² maknye pon terjebak skali.. huhui! ni suma sbb benggali tu wat offer selai 50 hengget laaa.. kalo x, xdenye laa sy nk beli baju baru.. save budget babe! =P

okeh laa.. di bawah ni, disertakan sekali gambo terbaru pada raye pertama kami sekeluarga di kampung pakpecHo..



sekian, terima kaseh..

Selamat Hari Raye!!

4 comments:

sWeEtdARLinG said...

huhuhu kalo kutahu, ku jemput ke rumah

jajazuzu said...

merah mak ngah? hahaha

Ms AiReEn MoHd said...

wah bukan main merahh hah.....nok ko ape pasal tak beraya umahaku ari tu nok...mase open house tu...kang kot aku bikin memakan dtg tau nok...

azzamoro said...

wah merah satu family..hehe