Showing posts with label berhenti botol susu. Show all posts
Showing posts with label berhenti botol susu. Show all posts

Friday, January 22, 2010

Say E.e.e.e.e.E.E. to Bottle

Salam Jumaat..


hehe! hari ni dengan rasminya genap laa 2 mggu Betty x pakai botol.. *tepuk²!

jenuh gak laa dalam 1 minggu pertama mendengar pekikkan meraung terlolong dia mengidam botol tetengah malam.. biasa laa.. dh tiap² malam asyik mengendeng botol kt mulut sejak xde P.U.T.I.N.G

memula tu, dia mcm pelik jugak.. bila mintak susu, dapat sippy cup.. bukan dpt botol.. siap tarik tangan mama/neneknye + tunjuk kt mana tempat botol tu.. haha! bila tunjuk botol dah xde, terus merajuk-meraung mengadap dinding. (cube bayangkan korang cakap ngn dinding camne...huhu! minah kenit ni sy ajar skali jek, kalo nk majuk ke hape, g cakap ngn dinding tu.. kekekke!)


tp bila Betty x pakai botol, isipadu susu yg diminum pon sudah kurang laaa.. huhu! kalo slalunye bagi Lactogen 3 (susu ni xde perisa ape pon.. x sedap), skang ni dah bagi Nespray 1 Madu (nk umpan pnya pasal). nasib laa nk minum walopon sikit jugak.. jangan susut sudah badan tembam itew..

dan semalam kami ke TESCO, lalu laa bahagian botol² susu suma.. bila sua kan botol susu yg org dah bukak plastik tu kt Betty, dia trus kata EeeeeEE kuat².... sambey tutup mulut.. huhu! Kami berdua (sy+pecho) tersenyum senang hati ---> Misi Berjaya! x sesia laa pekakkan telinga 2 minggu neh.. hehe!

pasni nk training xmo pampers plak.. lagipon dah nk pandai bercakap neh.. hehe! bersedia laa dengan bau hancing merata².. huhu!



Saya Risya, 1 tahun 11 bulan berjanji tidak mahu guna botol untuk minum susu lagi selepas ini. hehe!

Selamat Hari Minggu!

* insyaAllah ahad ni nk pi MBP 1st Anniversary @ Tasik Shah Alam. Jumpa disana okeh..